thefederalist.com

New York Times Knowingly Printed
False Smear Of Justice Thomas' Wife

Mark Paoletta

5—6 minutes

The New York Times has smeared again, publishing another
vicious and error-filled attack on Justice Clarence Thomas and his
wife, Ginni. The Times’s latest salvo aims to malign Ginni Thomas
for her conservative activist work, including falsely tying her to the
planning of Jan. 6 rallies in Washington, D.C. New information
reveals the Times knowingly printed a false allegation in a hit piece,
demonstrating the depths to which it is willing to go in its anti-
Thomas jihad.

Danny Hakim and Jo Becker co-authored The New York Times
Magazine story, but it is Hakim whose reporting tactics are at issue.
The Times alleged that Ginni Thomas played a “mediating role”
between two groups that have been locked in a bitter battle for
years, Women For America First (WFAF) and Tea Party Patriots, in
the planning of events on Jan. 6. This is categorically false. Ginni
Thomas played no role in the planning of Jan. 6 activities with any
individual or group, period, let alone any “mediating role” between
groups.

Newly obtained messages reveal Hakim was told in a text from
Kylie Jane Kremer, the executive director of WFAF, “On
background, no Ginni Thomas was not involved with WFAF
regarding Jan 6th planning.” Hakim received this text on Feb. 17 at
12:41 p.m., long before the New York Times story was published on
Feb. 22.

In more exchanges with Hakim that day, Kremer wrote at 1:04 p.m.,



“Again, on background, [Ginni] wasn’t involved with us.” When
Hakim persisted in trying to prod Kremer to go on record about
whether Ginni Thomas played a mediating role, Kremer responded
at 1:08 p.m., “It’s irrelevant to us because we weren’t interacting
with her at all.”

Hakim refused to use these Kremer statements (even on
background, which means the quote can be used as long as the
source isn’t explicitly named) in his story, and then his story falsely
claimed that Kremer refused to answer his question about Ginni
Thomas’ alleged “mediating role” with WFAF. She answered it three
times.

Instead, Hakim and Becker cited Dustin Stockton, a former Tea
Party organizer who was part of the March for Trump bus tour, who
claims he, according to the Times, “had been told by another
organizer, Caroline Wren, on Jan. 5 that it was Ginni Thomas who
worked to bring unity ahead of the rally.” According to the Times
story, “Wren disputed Stockton’s account.”

So, the Times ran a story its reporter was told was false by a
person with first-hand knowledge (Kremer). Instead, Hakim quoted
someone (Stockton) with no first-hand knowledge of this allegation.
On top of that, Stockton’s source (Wren) disputed his account to the
Times.

How on earth can The New York Times run this allegation about
Ginni Thomas? How can Hakim claim that Kremer did not answer
his question?

Once The New York Times Magazine story ran online on Feb. 22,
Kremer texted Hakim asking if he was going to issue a correction to
the story regarding the falsehood that she “did not answer that
question” about Ginni Thomas’ alleged mediating role. Hakim
acknowledged he received her answer but claimed, “l would’ve
preferred to have it in a way | could use.” Kremer responded, “You
cannot lie and say | didn’t answer the question. Just because |
answered it on background, doesn’t mean you can say | didn’t



answer it.”

She then texted a quote on the record, and Hakim proceeded to
tweet out, “Just got a new statement from @KylieJaneKremer:

‘Ginni Thomas was not involved with the planning of our January
6th rally at the Ellipse.” But Hakim already had this statement on
Feb. 17. The Times did not update the online story, nor did it add

the quote to its printed edition, which was published on Feb. 27.

Worse, when these falsehoods are printed, they are amped up into
even bigger untruths. The Times’ David Leonhardt published a New
York Times story on the same day Hakim’s article went up, with this
outrageous line: “The spouse of a sitting Supreme Court justice
played an active role in an effort to overturn the result of a
presidential election, hand victory to the loser and unravel
American democracy.” This is false, should be retracted, and
frankly Leonhardt should issue an apology.

With reportage like this, the Times ought to consider changing its
slogan to: “All the narrative fit to print.” It never seems to let the
facts get in the way of a good one.

Mark Paoletta served as a lawyer in the George H.W. Bush White
House Counsel’s office and worked on the confirmation of Justice
Thomas. He is a senior fellow at Center for Renewing America, and
partner at Schaerr Jaffe.

Clarence Thomas

corporate media

Corrupt media

Ginni Thomas

Jan. 6

January 6

e journalists

Media



Media Criticism

New York Times

NYT
smears

The New York Times




