7/20/23, 10:19 AM New York Post Published Hunter Biden Report Amid Newsroom Doubts - The New York Times

Ehe New Pork Eimes

New York Post Published Hunter Biden Report Amid Newsroom Doubts

Some reporters withheld their bylines and questioned the credibility of an article that made the tabloid’s front page on Wednesday.

6 By Katie Robertson

Published Oct. 18, 2020 Updated Sept. 13, 2021

The New York Post’s front-page article about Hunter Biden on Wednesday was written mostly by a staff reporter who refused to put his
name on it, two Post employees said.

Bruce Golding, a reporter at the Rupert Murdoch-owned tabloid since 2007, did not allow his byline to be used because he had concerns
over the article’s credibility, the two Post employees said, speaking on the condition of anonymity out of fear of retaliation.

Coming late in a heated presidential campaign, the article suggested that Joseph R. Biden Jr. had used his position to enrich his son
Hunter when he was vice president. The Post based the story on photos and documents the paper said it had taken from the hard drive of
a laptop purportedly belonging to Hunter Biden.

Many Post staff members questioned whether the paper had done enough to verify the authenticity of the hard drive’s contents, said five
people with knowledge of the tabloid’s inner workings. Staff members also had concerns about the reliability of its sources and its timing,
the people said.

The article named two sources: Stephen K. Bannon, the former adviser to President Trump now facing federal fraud charges, who was
said to have made the paper aware of the hard drive last month; and Rudolph W. Giuliani, the president’s personal lawyer, who was said to
have given the paper “a copy” of the hard drive on Oct. 11.

Mr. Giuliani said he chose The Post because “either nobody else would take it, or if they took it, they would spend all the time they could to
try to contradict it before they put it out.”

Top editors met on Oct. 11 to discuss how to use the material provided by Mr. Giuliani. The group included the tabloid veteran Colin Allan,
known as Col; Stephen Lynch, The Post’s editor in chief; and Michelle Gotthelf, the digital editor in chief, according to a person with
knowledge of the meeting. Mr. Allan, who was The Post’s editor in chief from 2001 to 2016 and returned last year as an adviser, urged his
colleagues to move quickly, the person said.

As deadline approached, editors pressed staff members to add their bylines to the story — and at least one aside from Mr. Golding refused,
two Post journalists said. A Post spokeswoman had no comment on how the article was written or edited.

Headlined “BIDEN SECRET E-MAILS;” the article appeared Wednesday with two bylines: Emma-Jo Morris, a deputy politics editor who
joined the paper after four years at the Murdoch-owned Fox News, and Gabrielle Fonrouge, a Post reporter since 2014.

Ms. Morris did not have a bylined article in The Post before Wednesday, a search of its website showed. She arrived at the tabloid in April
after working as an associate producer on Sean Hannity’s Fox News show, according to her LinkedIn profile. Her Instagram account,
which was set to private on Wednesday, included photos of her posing with the former Trump administration members Mr. Bannon and
Sarah Huckabee Sanders, as well as Roger J. Stone Jr., a friend and former campaign adviser to Mr. Trump. (In July, the president
commuted the sentence of Mr. Stone on seven felonies.)

Ms. Fonrouge had little to do with the reporting or writing of the article, said three people with knowledge of how it was prepared. She
learned that her byline was on the story only after it was published, the people said.

The article relied on documents purportedly taken from the hard drive to suggest that the elder Mr. Biden, as vice president, had directed
American foreign policy in Ukraine to benefit his son, a former board member of Burisma Holdings, a Ukrainian energy company.

The article also suggested that the elder Mr. Biden had met with a Burisma adviser, Vadym Pozharskyi. On Wednesday, a Biden campaign
spokesman said that Mr. Biden’s official schedules showed no meeting between the former vice president and the adviser. Last month, two
Republican-led Senate committees investigating the matter said they had found no evidence of wrongdoing by the former vice president.

“The senior editors at The Post made the decision to publish the Biden files after several days’ hard work established its merit,” Mr. Allan
said in an email.

The New York Times, The Washington Post and The Wall Street Journal have reported that they could not independently verify the data in
the Post article, which included hedging language, referring at one point to an email “allegedly sent” to Hunter Biden.

“The story was vetted and The Post stands by its reporting,” a Post spokeswoman said in a statement.

https://www.nytimes.com/2020/10/18/business/media/new-york-post-hunter-biden.html 1/2



7/20/23, 10:19 AM New York Post Published Hunter Biden Report Amid Newsroom Doubts - The New York Times
Kenneth P. Vogel contributed reporting.

Katie Robertson is a media reporter. She previously worked as an editor and reporter at Bloomberg and News Corporation Australia. Email: katie.robertson@nytimes.com
More about Katie Robertson

A version of this article appears in print on , Section B, Page 1 of the New York edition with the headline: Post Staff Questioned Report on Biden

https://www.nytimes.com/2020/10/18/business/media/new-york-post-hunter-biden.html 2/2



